VITAMIN E

Vitamin merupakan keperluan badan kita . Badan cukup vitamin dan mineral , risiko untuk mendapat penyakit itu rendah . Kita boleh mendapatkannya melalui pemakanan seharian tapi adakah cukup dengan hanya bergantung pada real food


Entry kali ini el mau berkongsi tentang VITAMIN E . Vitamin E merupakan salah satu vitamin larut lemak yang badan kita perlukan agar dapat berfungsi dengan baik . Dikenali juga sebagai salah satu antioksidan untuk melindungi badan kita dari serangan penyakit .

Dalam pemakanan harian kita , ada tak vitamin E ? 

SUMBER VITAMIN E
Rasanya mampu tak nak makan makanan ni setiap hari ? Kalau tanya el , memang tak lah . Kadang makan tiap hari jadi muak kan ? Jauh dari pasar , lain cerita . huhuhu

Sebab tu kita perlu dapatkan vitamin E selain dari makanan semulajadi iaitu supplemen atau makanan tambahan .

Sebut pasal makanan tambahan ni , kita kena juga jadi bijak tau .

TIPS MEMILIH SUPPLEMEN VITAMIN E

Sebelum membeli supplemen vitamin E , berikut merupakan rujukan garis panduan memilih supplemen vitamin E :

✓ Paling penting pastikan Vitamin E dari sumber semulajadi (lihat pada label . Ada tak huruf d kecil (d-alfa-tocoferol) ? Jika ada huruf ‘l’ atau ‘dl’ menunjukkan ia daripada sumber kimia atau tiruan .
✓ Cari perkataan mixed tocopherol pada label .
✓ Pilih vitamin E yang ada kandungan selenium . Selenium ni mineral yang mempunyai fungsi antioksida selain membantu penyerapan vitamin E .

Pilih vitamin E yang SEMULAJADI kerana ia lebih baik dan lebih mudah diserap badan berbanding sumber tiruan atau kimia (tidak dapat diserap tubuh sepenuhnya dan ini boleh menyebabkan toksik sekaligus mewujudkan sel-sel abnormal dalam tubuh badan) . 

VITAMIN E SHAKLEE BEYOND ORGANIC 

KEISTIMEWAAN SHAKLEE ( kenapa vitamin E shaklee berbeza dari yang lain ? )

Tambahan : Vitamin E shaklee mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E , memelihara sel membran , sel darah merah dan tisu tisu otot . Selenium ini iuga penyah-toksik semulajadi logam berat selain mengukuhkan antioksidan dan melindungi retina .

MANFAAT VITA E COMPLEX SHAKLEE
SIAPA YANG PERLUKAN VITAMIN E ?
Soooo dah tau tentang vitamin E ? Boleh dapatkan vitamin E anda dari el tau . Bulan ogos ni ada promosi dari shaklee . Klik link untuk respon yang pantas . Wassap nak beli vitamin E

#nextlevelblogging
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023




Comments

Popular posts from this blog

MY SHAKLEE EFFECT : TIADA LAGI DRAMA DEMAM

TIPS MEMILIH BISNES ONLINE