MY SHAKLEE EFFECT : TIADA LAGI DRAMA DEMAM

Entry kali ini tentang testimoni sendiri amal produk shaklee . Vitamin C merupakan supplemen kedua dari shaklee yang el ambil. Sudah tentu vitamin c ini el masih amalkan sehingga kini dan WAJIB diambil ketika haid .


Sebenarnya banyak shaklee effect yang el alami cuma pengambilan vitamin c ketika haid merupakan kesan yang el paling sukai . Siapa sangka vitamin c ni boleh bantu el keluar dari 'drama demam' ketika haid . El rasa macam tidak percaya tapi kena percaya juga bila berlaku pada diri sendiri .


Okey dimulakan cerita , el ni kan seorang yang tidak suka makan ubat . Dulu ketika dalam fasa membesar , el selalu sakit . Demam lah selalunya . Tapi el jenis yang tidak suka telan ubat . Mak paksa makan baru el makan . Bila demam , kerja el memang baring saja . Makan pun kena baring . Pernah menangis tengah malam sebab mungkin badan terlalu panas masa tu . Budak kan lagi masa tu so el tidak faham . Ibu bapa pun mana kenal termometer masa tu .

Ada lagi cerita menangis bila dipaksa makan ubat . Sebab ubat panadol tu pahit kan ? Tapi bila mak tegur , "kau ingat sembuh kalau tidak makan ubat ?" , paksa juga telan walau pahit .


Diceritakan lagi masa tinggal asrama . Hari pertama datang haid , kehadiran kelas malam mesti kosong . Kelas pagi tidur dalam kelas . Balik dari kelas pagi , kerjanya tidur sampai lah malam sebab demam .


Agak kotor sedikit kan ? Orang lain kalau datang haid mau dalam keadaan bersih . El pula macam tidak rasa kotor kan ? 


Sebenarnya el agak tidak selesa masa tu . Kadang tu rasa malas mau bangun untuk turun ke bilik air . Tapi kena paksa juga . Takkan lah mau satu bilik terhidu kita ni bau darah kan ? Ewww


Jadi dari kejadian yang agak menjijikkan tu el mula ambil tahu pasal supplemen setelah memasuki kolej kesihatan . Lagipun sudah rasa penat melayan demam , makan ubat segala .

Penat sakit , cari pula cara supaya tidak lagi menjadi pesakit . Jadi produk pertama yang el ambil dari shaklee adalah protein shake @ ESP . Cuma kesannya belum lagi mempengaruhi dalam bab masalah spesial bagi kaum hawa setiap bulan .


Tahun 2018 , el daftar sebagai ahli shaklee dan ketika itu sekaligus membeli Vitamin C . Sebab mau sihat , mau elak demam ketika haid kan . 

Syukur dengan kesedaran tentang pengambilan supplemen atau makanan tambahan , el tidak lagi demam ketika haid . El boleh lakukan kerja tanpa gangguan .


Dan sebenarnya selain Vitamin C , el juga mengambil Bcomplex , Alfalfa dan Ostenutrix ketika haid . Ini semua dapat membantu el dari masalah senggugut .


Risau juga bila praktikal di wad , el akan menyusahkan orang lain . Tapi syukur sangat sebab kenal shaklee .


THE POWER OF NUTRITION !! 


Bila badan kita cukup nutrisi yang diperlukan , sistem fungsi badan dapat berkerja dengan baik . Sebenarnya selepas ambil produk shaklee adakalanya el masih diuji lagi dengan kesihatan yang tidak baik pun cumanya fasa untuk sembuh itu lebih cepat dari sebelumnya .

Baru ni pun el diuji . Kesihatan tidak mengizinkan membuatkan el terbaring sahaja . Syukurlah bab ambil supplemen , el tidak malas untuk bangun . So tiap hari telan vitamin c dan syukur back to normal life dalam masa tiga hari sahaja .

Jadi kerna adanya shaklee effect itu , el mula berkongsi di media sosial . Masa belajar nursing pun angkut je botol shaklee masuk kelas . Bila kawan tanya , kita jawab lah .

So rasa sangat tidak rugi melabur duit untuk kesihatan . Bukan setakat kesihatan yang improved tapi dari pelbagai aspek . Pemikiran pun menjadi semakin matang sebab bila buat bisnes ni 'terpaksa berubah' tapi kearah yang baik lah .


FROM ANTI-SUPPLEMENT TO BUSINESS LEADER !


Begitulah perkongsian el pada kali ini . Jemput baca TESTIMONI SHAKLEE ( klik ) dari sahabat shaklee el juga ya .


Terima kasih kerna mengambil masa untuk membaca . Semoga dapat hadiah istimewa tajaan http://www.anakkuwira.com


Mau dapatkan shaklee effect sendiri ? Boleh lah wassap el . 
http://www.wassap.my/+60135745383


#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023


Comments

Popular posts from this blog

VITAMIN E

TIPS MEMILIH BISNES ONLINE