COQ10 UNTUK KESIHATAN

Perasan tak semakin naik umur , tenaga kita semakin lemah ? Mudah semput , mudah penat bila buat kerja atau apa pun aktiviti . Itu kerna semakin naik umur , jantung kita juga semakin lemah . Ia juga berdasarkan gaya hidup kita macam mana .

JANTUNG kita akan mengepam hampir 2,000 gelen darah ke seluruh badan setiap hari . Sebagai otot yang berkerja keras dalam badan dan sebagai pusat utama peredaran darah , jantung kita memerlukan tenaga yang besar untuk berfungsi dengan cekap .

Dari mana datangnya tenaga tu ? Ia diperoleh dengan bantuan nutrisi yang dipanggil Coenzyme Q10 (CoQ10) yang juga berperanan membantu kesihatan salur darah . CoQ10 ni sebenarnya dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh dan wujud didalam sel badan kita .

Diet harian sebenarnya membantu untuk mengekalkan CoQ10 ni tapi sebelum cerita tentang sumber makanan yang mengandungi CoQ10 , nak tau bagaimana CoQ10 ni ditemui ?

CoQ10 ni sebenarnya ditemui secara tidak sengaja pada tahun 1957 pada jantung lembu . Maka sebab tu lah organ dalaman haiwan merupakan salah satu makanan yang kaya dengan CoQ10 . Namun , mengambilnya setiap hari pun tak bagus juga kan ? Selain harga pun harga kayangan zaman sekarang ni .

ANTARA MAKANAN YANG KAYA DENGAN COQ10 : 
Banyak pilihan kan ? So kita boleh selang seli kan pengambilan makanan . Tapi kalau rasa tak mampu apa lagi jarang keluar membeli , CoQ-Trol Plus shaklee boleh membantu !

Istimewanya CoQ10 shaklee ni , ia juga mempunyai campuran Tokoferol dan ekstrak Resveratrol yang mana sangat bagus untuk kesihatan badan kita .

Tokoferol memelihara sel membran selain bertindak sebagai antioksidan .
Resveratrol membantu merehatkan salur darah dan membantu pengaliran darah .

KEBAIKAN BILA MENGAMBIL COQ10 (COQ-TROL PLUS)
Kerna jantung dibina oleh sel sel otot , maka kepekatan CoQ10 dalam jantung 10 kali lebih pekat banding organ vital yang lain . Sebab itu , kita kena jaga diet harian serta digalakkan mengambil supplemen secara bijak bagi membantu mencukupkan nutrisi yang badan kita perlukan .

CoQ10 membantu untuk kekal cergas sepanjang hari
CoQ10 juga membantu ibu bertenaga ketika pantang
Masalah eczema semakin surut selepas mengambil coQ10
Faktor diet yang tidak seimbang , faktor usia dan pendedahan harian pada radikal radikal bebas meningkatkan lagi keperluan nutrisi badan . El sedia membantu anda untuk dapatkan konsultasi secara percuma .

Boleh dapatkan CoQ10 dari el dengan menekan link wassap dibawah .

http://www.wassap.my/+60135745383/nakshaklee


Nak daftar ahli shaklee ? Klik link ekspress ni dan maklumkan dengan el selepas daftar .

Terima kasih kerana membaca .


#bloggingnextlevel

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

Comments

Popular posts from this blog

VITAMIN E

MY SHAKLEE EFFECT : TIADA LAGI DRAMA DEMAM

TIPS MEMILIH BISNES ONLINE